Pasivní bezpečnostní prvky
Vedle robustní karoserie, která je z velké části tvořena z vysokopevnostní oceli a deformačních zón, se o bezpečnost posádky starají bezpečnostní pásy a kompletní sestava airbagů, která chrání cestující ze všech stran. Sloupek řízení i pedálová skupina se při nehodě řízeně deformují směrem od řidiče a snižují tak riziko poranění.
Airbag
Vak, který se v případě nehody nafoukne před pasažérem a zbrzdí náraz jeho těla; airbag sám pouze zpomalí náraz, je nutné, aby pasažér byl vždy připoután bezpečnostními pásy; dnes ve vozidle nalezneme airbagy určené pro ochranu všech pasažérů vpředu i vzadu.
Bylo prokázáno, že v případě čelního nárazu u vozidla vybaveného airbagy v kombinaci se zapnutými bezpečnostními pásy, dochází ke snížení počtu usmrcených řidičů o 25 % a cestujících o 15 %. Stejným způsobem dochází u obou kategorií ke snížení vážných poranění hrudníku o 65 % a poranění hlavy o 75 %.
Bezpečnostní pásy
Bezpečnostní pásy jsou nejúčinnější do rychlosti 50 km/h; 42 % řidičů usmrcených v obci bylo nepřipoutaných; 51 % spolujezdců usmrcených v obci bylo nepřipoutaných; nepřipoutaní řidiči umírají 14x častěji než připoutaní; nepřipoutaní přední pasažéři umírají 6x častěji než připoutaní.