Co říct do telefonu ?
Snažte se zachovat klid a věcně odpovídat na otázky; největší zdržení před výjezdem posádky záchranné složky mohou způsobit dohady s operátorem tísňové linky.
Obvyklá sada otázek:
-
Kdo volá - sdělte operátorovi své jméno.
-
Co přesně se stalo - popište událost, která se stala - tato informace je nutná k posouzení, jakou pomoc vyslat.
-
Kde se to stalo - nahlaste přesné místo události- tato informace je nutná ke snadnému a rychlému nalezení místa události.
-
Informace o postiženém: pohlaví, přibližný věk, počet postižených (pro zajištění adekvátní pomoci a lůžka pro pacienta).
Upřesnění místa události:
- V bytě, na pracovišti nebo v jiném uzavřeném prostoru:
adresa a čísla domu (jsou důležitá obě čísla - červené i modré)
patro a jméno majitele bytu
jak najít dům (hlavně na sídlištích) -
Na veřejné komunikaci nebo na volných prostranstvích:
stručný a výstižný popis místa události,
např. typická budova poblíž, park, křižovatka, poslední vesnice, odbočka, kilometrovník na dálnici, správné číslo dálnice apod.