Řidič renaultu na Karlovarsku naboural v létě do cisterny zasahujících hasičů. Ti nyní zveřejnili záběry z palubních kamer
10.10.2024
Poslední srpnovou sobotu zasahovali hasiči u dopravní nehody na silnici I/13 u Stráže nad Ohří. Na projíždějící osobní auto zde spadl strom. Osoby z auta vyvázli bez zranění, přivolaní hasiči spadlý strom rozřezali a vozovku uklidili. V tu dobu byl provoz na komunikaci již puštěný kyvadlově, všichni zasahující se chystali k odjezdu z místa.
Z obou směrů se při kyvadlovém řízení dopravy tvořily krátké kolony.[tp-embed]https://www.stream.cz/embed/index?urlName=hzs-kvk-osobni-auto-narazilo-do-cisterny-ostrovskych-hasicu-65131620[/tp-embed]
Přímo na místě zásahu stála služební vozidla policie a hasičů, všechna měla puštěné výstražné majáky. V jeden okamžik dojelo kolonu další osobní auto, které ale nezastavilo, ale kolonu předjelo a dál pokračovalo v rychlé jízdě. Nejprve zezadu narazilo do cisterny hasičů, následně do svodidel a poté ještě do vozidla policie.
V posledním okamžiku stihli dva hasiči uskočit a nehoda tak skončila jen jedním lehkým zraněním jednoho zasahujícího hasiče. Poškozená cisterna je stále v opravě. Nehoda se stala před více než měsícem, na zveřejnění jsme čekali až do ukončení vyšetřování příčiny nehody ze strany Policie ČR.
[prolink]https://tydenikpolicie.cz/slozky-izs-zasahovaly-u-padu-stromu-na-auto-okolo-kolony-projel-dalsi-vuz-ktery-naboural-do-hasicske-cisterny-i-policejni-skodovky/[/prolink]
Postavení zásahové techniky na místě události má svoje pravidla. Jedním z důvodů je i bezpečnost zasahujících. Velká hasičská technika tak slouží jako bariéra, která má chránit všechny zasahující přímo v prostoru záchrany právě před dalšími přijíždějícími. Na řidičích v silničním provozu pak je, aby respektovali veškeré pokyny záchranných složek, především ale aby svou jízdou nikoho, ani sebe, neohrozili. Stále platí, že řidič musí být schopen zastavit na vzdálenost, na kterou vidí.
Tato nehoda jen s velkým štěstím a díky rychlé reakci obou hasičů neskončila fatálně. Bohužel se nejedná o ojedinělý jev. Hasiči tak s největší pravděpodobností budou častěji přistupovat k celkovým uzavírkám silnic po celou dobu zásahu. Na řidičích pak je, aby dodržovali maximální opatrnost, a především byly trpěliví. Jejich zpoždění se nemůže vyrovnat riziku, že o zásahu na silnicích, kde je velmi málo prostoru pro bezpečný pohyb, dojde k jakémukoliv dalšímu zranění.
...